tag:blogger.com,1999:blog-2734400418062306815.post7815686547791534751..comments2023-06-10T17:52:42.959+02:00Comments on Wieści z Hex Town: kreatywność w tworzeniu postaciHexhttp://www.blogger.com/profile/15793182338078924472noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-2734400418062306815.post-27349455564894171792011-01-28T22:09:15.568+01:002011-01-28T22:09:15.568+01:00Ja mam inny sposób... Jeżeli chce mieć jakiś bonus...Ja mam inny sposób... Jeżeli chce mieć jakiś bonusik... PROSZĘ BARDZO!! Ale w pakiecie dostaje też cudowną bliznę! <br />Za posiadanie dodatkowej sztuczki (bez płacenia gambli) dostanie coś lekkiego (np. brak małego palca ręki), ale jeżeli chce dostać EMP za free, to damy mu koszmarki straszne, przez co postać się dwa razy zastanowi, zanim pójdzie spać. :)<br />Oczywistą oczywistością dla tych kreatywnych graczy jest uzasadnienie fabularne także blizn :)<br /><br />Niektórzy gracze poszli jeszcze dalej... Szanowny Pan Nosal uznał, że jego postać będzie miała depresję(sam opracował zasady), odetnie sobie ucho... Słowem: sam wymyślił, jak się ukarze za bonusy. <br /><br />To ma wiele plusów: <br />- brak powergamingu<br />- ubarwia postać (nie jest to cukierkowa, wypiękniona osóbka jak z taśmy produkcyjnej)<br />- MG ma haczyk na gracza<br />- gracze muszą jakoś uzupełniać swoje ułomności.Sidsonhttps://www.blogger.com/profile/07374912737140284216noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2734400418062306815.post-48307093615190104212011-01-28T13:57:03.342+01:002011-01-28T13:57:03.342+01:00Trzeba takiego gracza kontrolować. I dużo tłumaczy...Trzeba takiego gracza kontrolować. I dużo tłumaczyć. Może się uda.<br /><br />Z własnego doświadczenia pamiętam StarWarsy gdzie grający Jedi koniecznie chciał być bardziej "powerny" niż inni. <br />Było ciężko. Udało się dopiero po pytaniu "czy młody Skywalker pokona Hana Solo ?"<br /><br />Niestety przy tym typie gracza MG musi być twardszym i wredniejszym niż normalnie.Tomakon Inc.https://www.blogger.com/profile/07867565932392606968noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2734400418062306815.post-62390733990254582812011-01-28T13:18:42.825+01:002011-01-28T13:18:42.825+01:00Mamy po prostu dwa różne nazwy dla tego samego poj...Mamy po prostu dwa różne nazwy dla tego samego pojęcia :) <br /><br />Ograniczenia w końcu narzuciłem bo musiałem, ale jest to moim zdaniem prywatnie bardzo nieprzyjemna sytuacja.Hexhttps://www.blogger.com/profile/15793182338078924472noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2734400418062306815.post-53654346785624896282011-01-28T07:50:18.854+01:002011-01-28T07:50:18.854+01:00A propos "manczkinowania", polecam ten m...A propos "manczkinowania", polecam ten mój wpis. <br />http://navarischepanzerwaffe.blogspot.com/2011/01/sowo-o-powergamingu.html<br />Chyba więc ci chodzi o powergaming. ;)<br /><br />Odnośnie "optymalizacji fabularnej", to zalecam także uściślenie, co może postać fabularnie opisywać. Warto narzucić jakieś ograniczenia (np.: brak mieszańców, brak prezentów po dziadkach [poza mechaniką systemu], tylko jeden rodzaj pochodzenia). Najczęściej tak się dzieje - jak napisałeś - gdy gracze wiedzą, że odpowiednio kombinując opisem postaci mogą ugrać więcej. Niech się przeliczą. ;)Michał Przygodzkihttps://www.blogger.com/profile/00512493901233150471noreply@blogger.com