wtorek, 11 stycznia 2011

Tropem trzech Braci

Wczorajszy post był tylko wstępem dla naszej przygody. Bohaterowie dowiadują się o legendzie i mają przyjemność oglądać magiczne przedmioty wystawione w specjalnej gablocie tak aby każdy pamętał o błedach popełnionych w przeszłości. Nikt nawet nie wie czy przedmioty rzeczywiście wystawione sa magiczne, ale pomagają pamiętać.

Główny wątek: Dajmio prosi bohaterów o przysługę. W pobliskiej wsi, daleko na bagnach jest dom. Kiedyś należał właśnie do Hiroshiego - najmłodszego z synów Doji Aiko - i dom zdaje się być nawiodzony duchem jednego z braci. Bohaterowie mają znaleźć sposób na uwolnienie złego ducha.

Rozwinięcie:
Hayato
Nawiedzony dom był kiedyś piękny - teraz jednak zaniedbany - tak jak pobliskie pola, ktore zamieniły się w bagna - zapada się powoli. Mieszkać w nim to niebezpieczna sprawa, ale zaczyna mocno padać i złowrogie pioruny tną niebo. Pora dnia jest obojętna. Bohaterowie spędzają noc samotnie w domu. Deski się ruszają, jest strasznie, ale nic złego się nie dzieje - i nie stanie - póki bohaterowie nie wrócą na zamek. Tam jeśli, któryś z bohaterów znów przyjrzy się trzem przedmiotom wyda mu się, ze w odbiciu galbotki widział kogoś za sobą jednak nikogo za nim nie ma... Na zamku zwierzęta (konie itp.) zaczynają być niespokojne. W nocy pojawia się duch, który przedstawia się jako Hayato - pierworodny i mówi, że pieczęcie zostały złamane i zły demon - którego kiedyś pokonał i ukrył w katanie został uwolniony i tylko ona może pokonać potwora - po czym znika.



Katsuo
Jeśli bohaterowie wrócą po raz drugi do domu Hiroshiego zobaczą tam następną zbłąkaną duszyczkę - tym razem jest to człowiek, ale bez twarzy. Mimo braku ust kiedy tylko bohaterowie podejdą bliżej przedstawi się jako Doji Katsuo. Dźwięk jego głosu brzmi jakby w umysłach graczy - wyjaśnia ( jeśli bohaterowie pytają), że tak samo jak jego brat nie może odejść póki Hiroshi nie dołączy do niego tak jak obiecywał.

Hiroshi


Miecz, maska i wachlarz - są w posiadaniu Hiroshiego, który jest teraz "doskonały", ale stary ( co nie znaczy, że nie może wyglądać jak młoda osoba - w końcu posiada Maskę ). Czyni go to dostanyłym przeciwnikiem dla naszych bohaterów: ma poparcie miejscowych, zmienia kształty i posiada doskonałą broń. Jak go pokonać spytasz? Ciężko, ale nie niemożliwe, bohaterowie muszą/powinni po pierwsze zrozumieć o co chodzi - że legenda nie jest do końca prawdziwa - i zacząć śledztwo w samotności przeci wszystkim, ponieważ każdy - nawet oni - może stać się wrogiem.

Hiroshi jest już - mimo wszystko - starym człowiekiem i zdradzić go mogą ruchy. Opisuj co jakiś czas, że osoba obok, której przechodzą chodzi wolniej mimo młodego wieku, jakby ruch sprawiał jej ból, albo że przed chwilą mijali tę osobę i szła w ich stronę, itp.
Po drugie Hiroshi bardzo często udaje obecnego Dajmio - który został zabity w domu Hiroshiego i można znaleźć jego ciało, jeśli pogrzebać pod drzewkiem wiśniowym obok domu - i często zdarza mu się powiedzieć, rzeczy o których nie powiniene jeszcze wiedzieć (np. może udawać chłopa który pyta się bohaterów co szybciej dokonali, co widzieli) i jako Dajmio mówić o tym.

Jeśli bohaterom jest za trudno, lub mają za mało poszlak to jako MG musisz mieć zawsze AS

ASy
Córka Dajmio - Doji Noriko - od jakiegoś czasu zauważyła, że jej Ojciec zachowuje się inaczej, ale boi się o tym powiedzieć. Jeśli bohaterowie dysponują dostateczną ilością poszlak to Noriko może być dobrym sojusznikiem

Ciało Dajmio - po ulewie bohaterowie mogą znaleźć ciało marwtego samuraja pod drzewkiem wiśniowym. Tę scenę należy rozegrać w dalszych etapach gry - gracze mają bowiem tendencję do paplania i za szybko mogę się zdradzić Hiroshiemu.

Niedziałający miecz - bohaterowie mogą też rozkminić następną opcję: bierzemy miecz Hayato i zabijamy duch Katsuo no i po przygodzie. A tu się okazuje że miecz nie działa! Znaczy nie robi nic duchom ( ani Katsuo ani Hayato [jeśli się pojawi] ). Co ważniejsze nie działa ani maska, ani wachlarz... więć coś jest nie tak? Gracze już połączyli kropki?


Katsuo - Jeśli bohaterowie postarają się go zabić bieczem Hayato a oni nie wpadną na cały obraz sam im może podpowiedzieć, że Hiroshi zapewne podmienił ostza a może - o zgrozo - udało mu się podmienić inne rzeczy! Teraz już kropki muszą być połączone co nie?

Magiczne przemioty
Wielu MG - w tym ja - nie lubi oddawać tak potężnych narzędzi graczom jak przedmioty opisane wyżej. Dlatego proponuje zniszczyć je podczas ostatniego pojedynku (jeśli nie chcą bohaterowie walczyć z Hiroshim on wystakuje [do wody, z wysoka, w ogień] niszcząć/uszkadzając broń) lub jeśli bohater/owie zabijają Hiroshiego to  polecam złamać maskę kataną gracza (albo za pomocą rąk Hiroshiego) a resztę przedmiotów schować - przecięż nie łaziłby mając magiczny wachlarz i katanę przy sobie jeśli w gablotce są takie same nie?

Końce:
Jak widać jest ich kilka więc koniec zostawiam otwarty, ale w ostatniej scenie polecam postawić duchów 3 braci i ich matkę która ich przytula. Oczywiście gdzieś w kącie czai się Fortuna odpowiedzialna za całość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz