środa, 16 marca 2011

KiR^2 Nie_Recenzja

KiR nie zrobił na mnie dobrego wrażenia. Sporo przygód owszem - to trzeba oddać - ale nie każdy pomysł nadawał się do wykorzystania ponieważ zwyczajnie nie pasował do ekipy lub do kampanii. Zaś pomysł ze storylinią osobiście bardzo mi pasował, ponieważ była to jedna z tych perełek, które moim zdaniem odróżniają NSkę, od reszty RPGów - można go współtworzyć.

Teraz jak już przeszłość KiR^2 jest za nami, możemy wejść w sam dodatek, ponieważ linia została zmieniona - storylinia zmutowała (pewnie za sprawą Borgo) w nowy twór. Przedstawia się nam możliwość wykorzystania pewnych wydarzeń jeśli są dla nas odpowiednie (+) i tym razem podchodzi się do storylinii od strony geograficznej a nie od strony chronologicznej, co da nam pewnie znacznie więcej pomysłów na przygodę. Smaczki wystawione tym razem w storylinie są znacznie ciekawsze!

Dodatkowo znajdziemy w podręczniku informację o 2020 i o tym jak przeprowadzić kampanię w dzień wybuchu wojny! Chcieliście mechanicznego i fabularnego mięcha o tym jak poprowadzić kampanię z Tornado w roli głównej? Masz teraz świetne narzędzie by to zrobić! Świat z września 2020 staje w końcu przed Tobą otworem.

W KiR^2 mamy też w końcu narzędzie do Neodżungli. Nie  jest już "niebezpiecznym miejscem" ale staje w końcu twarzą twarz z bohaterami (również od strony mechanicznej) by kopnąć ich prosto w jaja. Do teraz było "Neodżungla jest niebezpieczna" i gracze i tak twierdzili że nic nie możesz im zrobić bo nic nie ma w żadnym podręczniku? Czas to zmienić!  Moi gracze już się przekonali że południe nie jest aż takie bezpiecznie i zastanawiają się jak pryskać gdzieś dalej.

co jeszcze znajdziemy w podręczniku? Dwie profesje. Nie jest to nic szczególnego, ale pomogą rozkręcić fajną kampanię - nie chce tutaj spojlerować, bo może jacyś gracze czytają. Więcej w podręczniku.

No i na koniec mamy kilkanaście przygód - muszę powiedzieć, że na znacznie wyższym poziomie niż w KiRze. Pomysły są smakowite i od razu widać, że sporo można z nich wyciągnąć.

Podręcznik polecam każdemu MG, który chce doładować się nowymi pomysłami, bo sprawdzi się w 110%. Życzę udanego czytania i gratulację dla autorów podręcznika.

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajna zachęta do przeczytania. Czekam na paczkę swoja :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok. To recenzja miała być, czy masturbacja napalonego nastolatka? Ile to ma stron? jak wydane jest? kto napisał przygody tam zawarte? jaka jest jakośc druku i wydania? ile kosztuje książka? czy ma jakieś gorsze fragmenty? Do jakiego rodzaju się przyda bardziej a do jakich mniej (ok z "recenzji" dowiedziałem się, że neodżungla kopie po jajach - ale nie wiem czemu kopie...)

    Nazwij to chociaż jakoś "pierwsze wrażenia po przeczytaniu podręcznika" a nie recenzja - bo recenzja to to nie jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolę omijać spojlery. A co do tego ile to ma stron i kto napisał przygody sprawdź pod: http://www.wydawnictwoportal.pl/produkty/rpg/neuroshima/17-krew-i-rdza-2/ są wszystkie info. Ale dzięki za konstruktywną krytykę

    OdpowiedzUsuń
  4. Hex, www nadal ma rację, w żadnym wypadku to nie jest recenzja. To tak, jakby ktoś publikował na blogu wpisy o swoim życiu i nazywał je felietonami.

    Co nie zmienia faktu, że przeczytałem z zainteresowaniem, bo KIR2 jeszcze nie mam i w sumie zastanawiam się, czy nie kupić. Przyznam, że ciągnie mnie ten 2020... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To znaczy że muszę jeszcze trochę popracować ;) Ale obiecuje, że się polepsze ;)

    OdpowiedzUsuń